Moonboon - Hjälpcenter logo
Moonboon - Hjälpcenter logo

Alla artiklar

Hur funkar uthyrning hos Moonboon?Uppdaterad a month ago

På Moonboon erbjuder vi uthyrning av flera av våra produkter. Nedan hittar du en kort översikt över hur våra hyresavtal fungerar.


Produkter

Vi erbjuder möjligheten att hyra enskilda produkter om du redan har några produkter som du vill uppgradera till en komplett uppsättning, samt möjligheten att spara lite genom att hyra den kompletta uppsättningen från oss. Du kan se alla våra hyresalternativ i vår webbshop här. Den första månadens hyresavgift betalas när du beställer hyresprodukterna i vår webbshop och därmed när avtalet ingås. Vi kommer omedelbart att behandla din beställning och skicka produkterna till dig, så du kan förvänta dig att få dem inom 1-3 dagar.

Betalning

Betalningen för din hyra dras automatiskt varje månad på dagen i den månad då du beställde dina produkter.

Köpa hyrda produkter

Om du vill köpa de produkter du hyr har du möjlighet att göra det inom de första 3 månaderna av hyresavtalet. 

Avbokning och returer

När du inte längre behöver produkterna kan du enkelt säga upp ditt hyresavtal via vår kundportal. Vi ber dig att returnera produkterna senast 5 dagar efter hyresavtalets slut. Du hittar instruktioner om hur du avbokar här och hur du returnerar produkterna här.

Kvalitetskontroll

När vi får tillbaka produkterna till vårt lager ser vi till att skicka textilprodukterna till professionell kemtvätt och genomföra en kvalitetskontroll av våra andra produkter. På så sätt säkerställer vi att produkterna är i gott skick och redo att glädja nya kunder.


Vi hoppas att den här introduktionen har gett dig en tydlig förståelse för hur vår uthyrningstjänst fungerar. Om du har ytterligare frågor eller behöver hjälp är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller på telefon +46 10 33 71 110. Vi är redo att hjälpa dig att hitta de perfekta hyresprodukterna för dina behov.


Var denna artikel till hjälp?
Ja
Nej